Evcil Hayvanlarımızı Neden Aşılatmalıyız?
Dostlarımızın sağlıklarını korumak için belirli zamanlarda yapılması gereken aşıların bilgisini burada bulabilirsiniz.

Evde ya da dışarıda baktığımız canlarımızı pek çok hastalığa karşı koruyabilmemiz için düzenli olarak aşılarını yaptırmalıyız. Yavru kedi ve köpekler ortalama 6-8 haftalık iken annelerini emmeyi bırakıp sütten kesilirler. Bu döneme kadar anne sütü (kolostrum)'nün yavruların bağışıklığın gelişmesinde çok büyük katkısı vardır. Sütten kesildikleri ve anneden aldıkları maternal antikorların etkisinin azalması ile çeşitli hastalıklara açık hale gelirler. Bu nedenle yavru hayvanların ortalama 55-60 günlük iken aşılamalarına başlanması gerekir. Devam eden süreçte ise bu aşıların yıllık tekrarları yapılarak korumanın devam etmesi sağlanır. Çanakkale Vetlife Veteriner kliniği olarak aşı takipleri ve kontrollerini sağlıyoruz.

Köpeklerde Aşı Takvimi

Uygulama ZamanıYapılması Gereken Aşı
7. Haftalıkİç ve Dış paraziter uygulama
8. Haftalık1. Karma aşısı
9. Haftalık1. Bronchine Aşısı
10. Haftalık1. Coronavirus Aşısı
11. Haftalık2. Karma Aşı tekrarı
12. Haftalık2. Bronchine Aşı Tekrarı
13. Haftalık2. Coronavirus Aşı Tekrarı
14. Haftalık3. Karma Aşı tekrarı
15. Haftalık1. Lyme Aşısı
16. HaftalıkKuduz
16. Haftalık2. Lyme Aşı tekrarı

Köpek Karma Aşısı: Karma Aşısı içerisinde birçok hastalık için önemli bir etken sayılmaktadır. Veteriner hekimlerinin en çok dikkat etmesini önerdiği bir aşı türüdür. İlk Karma Aşısı yaklaşık olarak köpeklerde 7 haftalık olduktan sonra yapılmaktadır.

Bronchine Aşısı: Bu hastalık çok bulaşıcı, “barınak hastalığı” olarak da bilinen bir akciğer enfeksiyonudur. Öyle ki, köpeğin hasta bir köpekle yanyana durması dahi hastalığı alması için yeterlidir. Temas etmesi gerekmez. Bu da yüzde 50 civarında öldürme oranına sahip bir hastalıktır. Hayatta kalanlar da akciğer kapasitesinin büyük bölümünü kaybeder.

Coronavirus Aşısı: Coronavirus hastalığı köpeklerde de görülmektedir. Solunum veya vücut teması ile bulaşmaktadır. Büyük bir soruna neden olmadan önlem alınması hem köpeğiniz hem de sizler için yararlı olacaktır.

Rabies (kuduz aşısı): İlk aşılama 12 hafta ya da daha büyük olan köpeklere uygulanır. Kuduz aşısı tekrarının kanunen yılda 1 kez yapılması zorunludur. T.C. kanunları gereği tüm köpek sahiplerinin kuduz aşısı yaptırma zorunluluğu vardır. Eğer ki herhangi bir şekilde kuduz aşısı olmayan bir köpeğin başkasını ısırması sonucu oluşan maddi ve manevi tazminant ödemek durumunda kalır.

Borreliaburgdorferi (Lyme Hastalığı): Hastalığın ortaya çıktığı bölgelerde uygulama yapılmalıdır. Başlangıç için çift tekrar (gerekli görülürse arttırılabilir) ve yaşam boyunca altı ayda bir tekrarlanmalıdır.

Kedilerde Aşı Takvimi

Uygulama ZamanıYapılması Gereken Aşı
8 Haftalıkİç ve Dış paraziter uygulama
9 Haftalık1. Karma aşısı
10 Haftalık1. Lösemi Aşısı
11 Haftalık2. Karma Aşısı Tekrarı
12 Haftalık2. Lösemi Aşısı Tekrarı
13 HaftalıkKuduz

Kedi Karma Aşısı; Kedilerde bulaşma oranı ve ölüm oranı yüksek viral hastalıklara karşı koruma sağlamaktadır. Kedi karma aşısı Yavruluk döneminde 21 gün ara ile iki doz halinde uygulanır.1 yaş ve sonrasında yıllık tek doz tekrarları gerekmektedir. Kedi Karma aşısının koruma sağladığı hastalıklar; kedi panlökopenisi (Felineparvovirüs FPV)üst solunum yolu enfeksiyonlarına neden olan Calicivirüs ve Herpesvirüs enfeksiyonlarıdır.

Kedi Lösemi Aşısı; FelineLeukemia Virüs (FeLV)'ün neden olduğu ısırık yaraları, yalanma veya pireler aracılığı ile bulaşan yüksek patojeniteye sahip hastalığa karşı koruma sağlar. Yavru kedilerde 21 gün ara ile iki doz halinde uygulanır.1 yaş ve sonrası için tek doz tekrarları gerekmektedir.

Kuduz Aşısı; İlk aşılama 12 hafta ya da daha büyük olan kedilere uygulanır. Kuduz aşısı tekrarının kanunen yılda 1 kez yapılması zorunludur. T.C. kanunları gereği tüm kedi sahiplerinin kuduz aşısı yaptırma zorunluluğu vardır. Eğer ki herhangi bir şekilde kuduz aşısı olmayan bir kedinin başkasını ısırması veya tırmalaması sonucu oluşan maddi ve manevi tazminat ödemek durumunda kalır.

Aşılar ve tedavi yöntemleri ile ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz bizlere her zaman ulaşabilirsiniz.

Sohbet
Yardım ister misiniz?
Merhaba
Size nasıl yardımcı olabiliriz?